söndag 17 april 2011

LCHF

Hmm, funderar på att göra ett försök med LCHF-diet för att bli av med mitt extrema godissug och kanske tappa ett kilo eller två. LCHF är alltså lite kolhydrater, mycket fett och protein. Jag har vart lite anti mot det förut just för att det verkar som att det skulle bli dyrt och påfrestande på miljön men sen kom jag fram till att allt godis jag äter också tar på miljön och det är inte speciellt billigt... så det borde jämna ut sig. Sen tänkte jag försöka få in så mycket sojaprotein som möjligt för det är ju rätt billigt och bra för miljön. Vi köpte faktiskt sojastrimlor som man blötlägger för ett tag sen, stekte och blandade med creme fraiche franka örter och det blev faktiskt riktigt gott så det till och med dög för köttfascisten Micke :)! Jag var ju vegetarian i tre år i gymnasiet men det var ju ett tag sen, får dock lite dåligt samvete för alla söta djur ibland... :(


Bacon och leverpastej var det jag saknade mest som vegetarian, det var också mitt fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar