tisdag 12 april 2011

Hemma

I söndags natt kom jag äntligen hem igen efter att ha vart på kryssning och sen en vända upp i Luleå på laborationer och massagekurs. Jag säger guuuuva skönt att sova i egen säng och slippa ta hänsyn till andra och höra på klagomål över att jag snarkar! Haha fattar inte varför jag ska snarka så... måste komma från pappas gener.
Nu är man alltså diplomerad massör, det känns lite roligt, och kursen var verkligen lärorik och bra tyckte jag.
Sen har jag lärt mig massor på laborationerna också, vi har fått sätta pvk på varandra vilket jag tyckte var roligast på hela veckan typ. Det är alltså när man sätter in som ett litet plaströr i en ven i handen eller armen med hjälp av en nål för att ge infusioner.
Sen har vi fått lära oss hur man administrerar syrgas vilket också var roligt och intressant, samt lite annat. Nästa vecka ska jag på fältstudier på lasarettet så man kan praktisera sina färdigheter.

Nej om man skulle återgå till den otroligt enkla (eller inte) läsningen om omvårdnadsforskning på engelska. Jag tror i alla fall starkt på att om jag inte spelat så mycket engelskspråkiga spel, sett så många engelskspråkiga filmer och serier så hade jag inte förstått den engelskspråkiga forskningslitteraturen alls för inte är det från skolan den mesta engelskan kommer, det känns inte som det i alla fall... Ibland lönar det sig att vara lite nördig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar