måndag 21 mars 2011

Effektiv

Tar några minuters bloggpaus. Jag har en sån där effektiv dag där jag bara känner att jag kan gå och gå som en duracellkanin. Jag har i princip jobbat klart med nuvarande kurs en vecka innan det behövde vara klart så jag har börjat kolla på kurserna som kommer sen. Det är iallafall första gången det händer!

Så var jag ute och sprang imorse så att svetten sprutade.

Nu ska jag ta en promenad till affären och köpa kattsand för Dexter kissar ännu blod så det ser inte så kul ut i hans låda. Han verkar dock må bättre annars och jag hoppas så innerligt att han blir helt bra snart! Han ser så ynklig ut med en rakad mage där de opererat och två rakade tassar där de har satt PVK. Jag tyckte så synd om honom när jag såg han med sin lilla PVK på tassen, jag visste inte att de satte sånt på katter. De har ju hållt på och försökt tömma han och spola hans blåsa med kateter också.
Det är lite lustigt eftersom jag bland annat ska lära mig sätta kateter och PVK i nästa kurs, dock på människor som tur är, det verkar svårare på katter för på dom är ju allting mycket mindre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar