torsdag 3 februari 2011

Dyspné

Idag mår jag bra, skönt för så har det inte vart på ett tag nu. Igår natt låg jag och vred och vände mig i evigheter för att jag kände att jag inte fick någon luft. Jag tror det är panikångest, jag får så ibland så att det känns som att man inte kan andas hur mycket man än försöker och man inte får tillräckligt med syre. Jag lyckades iallafall somna tillslut efter att jag gett upp och tagit två ångestdämpande tabletter som jag egentligen inte vill ta för att jag brukar bli så groggy dagen efter. Skönt att jag är pigg idag iallafall, det enda som känns är att jag har ont i "andningsmusklerna" efter allt kippande efter andan i flera dagar :(, typ träningsvärk.
Jag måste sluta stressa upp mig för småsaker och sluta ha så höga krav på allting.

Igår gjorde jag iallafall min första ögonfransförlängning på mamma och det blev jättefint och bra så idag ska jag göra på Sabina. Det är pilligt som bara den men det är rätt terapeutiskt för man kan verkligen inte tänka på något annat än det man håller på med. Jag tror det är bra för mig just nu, jag behöver paus från allt teoretiskt och göra något lite kreativt och praktiskt ibland. Jag saknar att måla, men jag känner inte att jag har tid och det känns bara så omständigt allting.

Nej, nu har jag gnällt färdigt, behövde bara ventilera mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar